מדור זה הינו אינדקס של מיטב בעלי מקצוע ונותני שירותים. במקום לחפש במדריכים הישנים הקלידו את בעל המקצוע או השרות אותו אתם מחפשים וקבלו הצעות רבות בתחום המקצועי: נגר, גרפיקאי, טכנאי מחשבים, אינסטלטור, חברת הובלה, אדריכל, רואה חשבון, קונדיטור, מעצב פנים ועוד רבים מחכים לכם במדור המקצועי ביותר בלוח.
 
חזרה לבעלי מקצוע
 
מחפשים בעל מקצוע לתיקון או שיפוץ בבית ?
איך תוכלו לדעת מי מקצועי, אמין והכי מתאים לכם בתקופה של מיתון ? כל הטיפים שיובילו אתכם לבחירת בעל מקצוע או נותן שירות מוצלח
 
מבריקים את הרצפה

בשביל שהרצפה שלכם תהייה חלקה ונוצצת, כדאי לבצע פוליש אחת לכמה זמן. בכתבה נספר כיצד מתבצע התהליך ועל גבי אלו מרצפות, ובאיזה בעלי מקצוע לבחור לטובת המשימה

 
איך בוחרים עוזרת בית?

לא פשוט למצוא עוזרת בית. כזו שתבצע עבודה טובה לאורך שנים, ביסודיות ואגב חיוך. בכתבה ננסה להתאים עבורכם את העוזרת האידאלית. השתמשנו בלשון נקבה (עוזרת), אך מן הסתם ישנם גם עוזרי בית לא פחות טובים

 
חשמל זורם בכפות ידיהם - טכנאי מוצרי חשמל
עם השנים, הופכים מוצריהחשמל לחלק בלתי נפרד מהנוף ושגרת החיים שלנו. אם בעבר היו מוצרי חשמל רק עוד נדבך,
 
מפסיקים לדבר, מתחילים להדביר
הגיע הקיץ ועימו גדודי יתושים, נמלים, תיקנים, ושאר מרעין בישין – כמה מהמזיקים המטרידים והמאיימים ביותר על שלוות הבית שלנו. מה עושים? מזמינים מדביר. בכתבה נספר על שיטות ההדברה השונות, וטיפים רלוונטיים נוספים שיכינו אתכם טוב יותר למלאכת ההדברה
 
עוד מדריכי קנייה וכתבות
 

כשהמכשיר החשמלי מתקלקל

מיקרוגל? מכונת כביסה? טלוויזיה? אולי תנור אפייה? מתישהו, כל אחד ממכשירי החשמל בבית עלול להתקלקל, ובכתבה נספר מה עליכם לעשות בכדי לתקן אותם

חנן בר-און
כשהמכשיר החשמלי מתקלקל

 

מוצרים לא מחזיקים לנצח
בשנים האחרונות, כמעט הכל מיוצר בסין או בתורכיה – ובייחוד זה בולט בענף מוצרי החשמל. במקביל, גם המחירים נעשו נוחים ועממיים, ומשפחות רבות יותר מסוגלות לרכוש לעצמן מדיח כלים, טלוויזיית LCD עם מסך ענק, תנור בילט-אין, או מייבש כביסה. אבל, אם הזכרנו את המחירים, אזי לכל דבר יש מחיר, וישנו פיחות באמינות המוצרים ובאיכותם. כן, זה לא סוד – יצרני מוצרי החשמל רוצים שנחליף את המכשירים הללו אחת לשנתיים, ולא אחת לעשר שנים כפי שהיה מקובל בעבר הרחוק. ובמקרים רבים, זה אכן כך – תשאלו כל טכנאי וותיק של מוצרי חשמל והוא יאמר לכם בביטחון, שהמכשירים של היום פשוט לא מתוכננים לשרוד עשר או עשרים שנה. היכן הם המקררים או מכונות הכביסה שעבדו כמו סוסים למעלה מעשרים שנה? ימים אלו חלפו, ורבים יאמרו, טוב שכך.

היכן מתקנים?
גוף החימום בתנור האפייה התקלקל? שואב האבק מרעיש וממאן לשאוב? יש נזילת מים ממכונת הכביסה? מערכת הסטריאו שווקה חיים ולא משמיעה סאונד? זו רק שאלה של זמן מתי זה יקרה, אבל מוצרי חשמל – וגם אלו הפשוטים שבהם – עלולים להתקלקל ביום בהיר אחד. ומה עושים במקרה הנ"ל? אם המכשיר החשמלי נמצא עדיין במסגרת האחריות, כל שעליכם לעשות הוא להתקשר למוקד השירות של היבואן, ושם יקבעו לכם מועד ביקור של טכנאי, וזאת ללא עלות כלשהי מצידכם. במקרים מסוימים, בהתאם לסוג האחריות שקיבלתם, ייתכן מצב שתשלמו עבור ביקור הטכנאי, במידה והאחריות היא חלקית (למשל, 7 שנות אחריות, מתוכן רק שנה ראשונה מלאה, ובכל השאר נדרש תשלום על ביקור טכנאי). במידה והמוצר כבר אינו באחריות, ניתן בכל זאת לפנות ליבואן או נותן השירות למוצר אותו רכשתם, רק קחו בחשבון, כי בדיקה ותיקון אצל היבואן תהייה היקרה ביותר, בין היתר כי הוא עושה שימוש בחלפים מקוריים. מצד שני, היבואן אמור להיות הכתובת העיקרית לתיקון מוצרים חשמליים אותם הוא מייבא, כי הוא אמור להכיר אותם על בוריים. אפשרות נוספת היא לפנות למעבדות תיקון עצמאיות שחלקן שכונתיות, ואחרות הן מעבדות גדולות המעסיקות טכנאים רבים. במידה והמדובר במוצר כבד כמו מקרר/תנור אפייה/מכונת כביסה וכו', תוכלו לבדוק במדריך הטלפון או באינטרנט, ולחפש טכנאי שיבוא לבדוק את המוצר, ובמידת האפשר יתקן אותו בביתכם.

כמה זה עולה?
ביקור טיפוסי של טכנאי, משתנה ועלותו כ-150 ועד 300 שקל. המחיר הסופי נקבע מן הסתם בהתאם לסוג התקלה, משך הזמן שנדרש לתיקונה, ועלות החלפים בהם היה צורך. אם המכשיר אינו גדול או כבד מאד, ואתם מביאים אותו למעבדה – למשל מיקרוגל, טלוויזיה בינונית, מדיח כלים קומפקטי או כיריים חשמליים – יש סיכוי טוב, שהתשלום יהיה נמוך יותר, מאשר אם הטכנאי ייאלץ לבוא לביתכם, ולסחוב בעצמו את המוצר החשמלי לתיקון, ואולי גם להחזיר אותו אליכם. כמובן שיותר נוח שמישהו אחר מזיע בשבילכם, אבל אף אחד לא עובד בחינם.זאת ועוד: תמיד כדאי לעשות חישוב של עלות תיקון, מול התועלת. או, האם מוצדק לשלם את הסכום שדורש הטכנאי. לדוגמא: במקרים רבים, מוצרי חשמל קטנים כמו קומקום חשמלי, טוסטר-אובן, מפזר חום או מאוורר, פשוט לא כדאי לתקן, שכן עלות תיקונם קרובה או אף גבוהה מעלותו של מכשיר כזה חדש. לעומת זאת, אם ישנה תקלה במקרר, ועלות ביקור טכנאי בתוספת חלפים תעלה 500 ועד 1,000 שקל, כמובן שכדאי לבצע תיקון, שכן מקרר חדש יעלה כ-6,000 שקל. 

נדרש ניסיון
כשאתם פונים למעבדת תיקון או לטכנאי שמתקן מכשירי חשמל, מעבר ליחסי האנוש ולמחירים הסבירים, נדרש מאד ניסיון. לכן, תמיד העדיפו מעבדת תיקונים וותיקה שנמצאת ברחוב שלכם כבר עשרים שנה, או טכנאי בעל וותק של עשר שנים, מאשר בעלי מקצוע שרק פתחו את העסק. כמו לגבי אנשי מקצוע אחרים, כדאי מאד לקבל המלצות, ולא ללכת לעסק הראשון בו נתקלים. דבר נוסף, נסו כמה שיותר להתאים בין המוצר שלכם, לטכנאי. לדוגמא: טכנאי שהיה איש שירות של מקררים שנים רבות, יידע מן הסתם לתקן אותם טוב יותר מאשר אם התמחה בעבודתו כאיש שירות לטלוויזיות.

הצעת מחיר, ואחריות
במידת האפשר, נסו לקבל בטלפון הצעת מחיר משניים או שלושה טכנאים, וזה רק כדי שיהיה לכם מושג על המחיר. אנו לא ממליצים ללכת על ההצעה הזולה ביותר, ובוודאי אם היא זולה בהרבה ביחס לאחרות. אם המכשיר החשמלי שלכם נמצא במעבדה, בדרך כלל, לאחר בדיקה שלו, יתקשרו אליכם מהמעבדה ויתנו לכם הצעת מחיר אותנטית, בטרם יתקנו את המכשיר. בשלב זה תאלצו להחליט אם לתקן או לקחת את המכשיר בחזרה. כשהמכשיר נמצא בתיקון, בררו מראש כמה זמן צפוי להימשך תהליך התיקון. לא מזיק לשאול, אם ניתן לקבל מכשיר חלופי – לעיתים זה אפשרי, כך שלא תיתקעו מספר ימים ללא מכשיר חיוני.
אחרי ביצוע השירות או התיקון, דרשו תמיד אחריות בכתב. משך האחריות ישתנה בין סוג המוצר, לבין אופי פעולת התיקון, וגם בהתאם לסוג חלק החילוף, אם הוא חדש או משופץ. נהוג לקבל אחריות של שלושה חודשים ועד חצי שנה, בדרך כלל.

טכנאי או איש מכירות?
כל טכנאי רוצה להרוויח. ובמקרים רבים, הוא ינסה להגדיל את הרווחים שלו, ע"י ניסיון למכור לכם מוצרים נלווים, שאת חלקם לא בטוח שהייתם רוצים או צריכים (שקעי חשמל שמגינים בפני נפילת מתח, מסנני אבנית, חומרי ניקוי וכו' ). במרבית המקרים, מחיריהם של מוצרים אלו יהיה יקרים בהרבה אצל הטכנאי, מאשר אם הייתם רוכשים אותם באופן עצמאי בחנות למוצרי חשמל.

ביטוח נגד תקלות
ישנם בשוק מספר חברות שמציעות כנגד תשלום שנתי או חודשי, ביטוח על מוצרי החשמל שבבית. זה אולי נשמע כמו משהו שעשוי לתת שקט נפשי לצרכן ואולי אף חיסכון כספי, אבל צריך לבדוק כל מקרה לגופו. לעיתים התשלום פשוט גבוה מדי ואינו מוצדק, ובמקרים רבים נדרשת השתתפות עצמית, שמייקרת עוד יותר את כל תהליך הקריאה לשירות.

 

הדפס מאמר             מאמרים בנושא בעלי מקצוע             מאמרים בנושאים נוספים